Zobacz pełną wersję : Problem z odcieniem kolorów, w szczególności kolor zielony
sylwek1982
30.07.13, 18:51
Witam na początku wszystkich.
Pracuję jako fotograf w sklepie z odzieżą, mam problem z odcieniem kolorów na zdjęciach. Dokładnie chodzi o kolory z rodziny zielonych-wpadają zbyt w niebieski. Przykładem może być bluzka, która w rzeczywistości jest zielona a na zdjęciu wychodzi jako wręcz niebieska. Posiadam szarą kartę, ale nawet dzięki niej nie uzyskuję dobrze odwzorowanych kolorów(chyba że to nie jest wina balansu bieli). Czy za to może odpowiadać światło błyskowe( 4 lampy, w tym jedna z innej firmy- nie ma napisane jaką daje temp.barwową.Dodatkowo nawalił mi kabel synchro i wyzwalam błysk lampą wbudowaną w aparat- najmniejsza moc).
Czy istnieje jakiś sposób na uzyskanie dobrze odwzorowanych kolorów? Sprawdzałem na różnych nastawach w puszce- ingerowałem tylko w saturacje kolorów i w ustawienia "tryb obrazu"- zmieniałem między trybem natural i vivid.
Pzdr. Sylwek
Załączam pliki RAW+ JPG
http://speedy.sh/eyfCa/P7306810.ORF
http://speedy.sh/XB7YT/P7306814.ORF
http://speedy.sh/4G8mf/P7306810.jpg
http://speedy.sh/9Rqf7/P7306815.jpg
"Pracuję jako fotograf w sklepie z odzieżą, mam problem z odcieniem kolorów na zdjęciach."...
Ten problem dotyczy zdjęć wywołanych na papierze czy wyświetlanych na monitorze. Może trzeba zmienić Lab lub monitor:) Na moim monitorze wygląda całkiem OK, choć oczywiście nie wiem jakie kolory są naprawdę w rzeczywistości.
..."Przykładem może być bluzka, która w rzeczywistości jest zielona a na zdjęciu wychodzi jako wręcz niebieska."...
Masz na myśli te bluzkę w środku na zdjęciu. Nie sądzę aby w rzeczywistości miała kolor zielony, raczej to jakiś odcień turkusowy. W tych z lewej i prawej nie widzę niebieskiego zabarwienia.
" ...Czy za to może odpowiadać światło błyskowe( 4 lampy, w tym jedna z innej firmy- nie ma napisane jaką daje temp.barwową."...
Mieszane światło na pewno nie wpływa korzystnie na prawidłowe odwzorowanie barw choć nie sądzę aby tu miało jakieś decydujące znaczenie.
A moze to wina jest Twojego monitora.Moze to on jest najslabszym ogniwem w tym cyklu.
Na rawach sie nie znam:wink:Podejrzalem JPG .Ustawilem u siebie balans na tlo jako bialy.
W RPG jest ono 255.255.255.
Teraz kolory pokazuja sie tak.
Jasna kartka 174.172.173.
ciemna kartka 109.110.107.
ciuch od mojej lewej w jakims srednim miejscu 000.109.108
srodkowy 000.104.127.
i teraz ten z prawej 000.55.43.
I plik do popatrzenia posuwakowany Twoj JPG94012
sylwek1982
30.07.13, 19:45
Masz na myśli te bluzkę w środku na zdjęciu. Nie sądzę aby w rzeczywistości miała kolor zielony, raczej to jakiś odcień turkusowy. W tych z lewej i prawej nie widzę niebieskiego zabarwienia.
Ten po środku to jest turkus, skrajnie z lewej to mięta, a skrajnie z prawej to ciemna zieleń( nie jest aż tak soczyście nasycona).
---------- Post dodany o 18:45 ---------- Poprzedni post był o 18:34 ----------
A moze to wina jest Twojego monitora.Moze to on jest najslabszym ogniwem w tym cyklu.
Na rawach sie nie znam:wink:Podejrzalem JPG .Ustawilem u siebie balans na tlo jako bialy.
W RPG jest ono 255.255.255.
Teraz kolory pokazuja sie tak.
Jasna kartka 174.172.173.
ciemna kartka 109.110.107.
ciuch od mojej lewej w jakims srednim miejscu 000.109.108
srodkowy 000.104.127.
i teraz ten z prawej 000.55.43.
Monitor spróbuję skalibrować- niestety nie mam profesjonalnego kalibratora. Być może windowsowski kalibrator da radę :) .
Jeśli zaś chodzi o pomiar wb to próbkę brałem z szarej karty, po uprzednim ustawieniu ekspozycji wedłóg wytycznych z tej stronki http://xritephoto.com/documents/literature/en/ColorData-1p_EN.pdf sugerowałem się polem nr 22.
Nie ingerowałem w jpega tylko pracowałem na rawach.
Dodam że załączniki przedstawiają dwa rodzaje oświetlenia- błyskowe( 1 raw od góry) i światło ciągłe( plik drugi od góry)
94039To jest wywołany przeze mnie raw
L=51,
R=121,
G=122,
B=123
Oczywiście podaję dane z szarej karty.
Pisałeś o niebieskim zabarwieniu, a tego na tych zdjęciach nie widać.
Nie odpowiedziałes na:
Ten problem dotyczy zdjęć wywołanych na papierze czy wyświetlanych na monitorze.
Co do nasycenia zawsze można mniej lub więcej w obróbce to poprawić. Tu akurat mniej z tego pierwszego RAW-a : 94038
Niezbędnym jednak byłby skalibrowany monitor wtedy byś miał pewność co do prawidłowości wyświetlanych kolorów.
sylwek1982
30.07.13, 20:13
To jest sklep internetowy, więc wszystko jest online, wyświetlane na monitorach komputerów.
Ps. Wiem że nie ma co się sugerować wyświetlaczem LCD z tyłu aparatu i też zielenie wychodzą niezbyt.
94040
Wg mnie to jest urok postrzegania barw matrycy w puszce... oczywiście rodzaj oświetlenia ma kolosalne znaczenie, ale zakłada się , że lampy błyskowe mają światło raczej optymalne...
Z kalibracją monitora bym się wstrzymał.... Przerabiałem to nieraz i w firmie i w domu... bez sensu. W zależności od monitora i karty graficznej tam sprawdzić ustawienia.. Tak myślę, bo kalibracja monitora (EIZO) wykonana przez specjalistyczną firmę całkowicie zdyskwalifikowała mój monitor do pracy... (zaraz po wyjeździe specjalistów przywróciłem domyślny profil... )
Zwłaszcza , że w moim i innych monitorach jest pewnie przekłamanie , choćby turkus za niebieski, a mięta nie miętowa...
Tu na przykładzie wg Twoich opisów kolorystycznych i "postrzegania" mego monitora NEC 2490
takie coś zrobiłem choć wiadomo oko ludzkie każde inaczej barwy postrzega..
Swój monitor możesz skalibrować, ale czy klienci też będą mieli skalibrowane???
Tu na przykładzie wg Twoich opisów kolorystycznych i "postrzegania" mego monitora NEC 2490
takie coś zrobiłem choć wiadomo oko ludzkie każde inaczej barwy postrzega..
Trzeba jednak przyznać, że Twoje dość znacznie odbiega od trzech powyższych wersji dlatego sądzę, że kolory najmniej są podobne do tych w rzeczywistości. Mogę się oczywiście mylić:)
---------- Post dodany o 20:26 ---------- Poprzedni post był o 20:24 ----------
Swój monitor możesz skalibrować, ale czy klienci też będą mieli skalibrowane???
Ale to już jest problem klienta, najważniejsze, że otrzyma prawidłowe zdjęcie pod względem kolorów i nie może mieć ewentualnych pretensji.
Szara kartę umieszczaj przed ciuchami. Jak w kładasz ją w ciuchy, to masz na niej trochę światła odbitego w kolorze ciuchów i już nie jest idealnie szara. Resztą zbytnio sie nie przejmuj, kazdy klient i tak będzie widział na swoim monitorze trochę inne kolory i nic na to nie poradzisz.
Trzeba jednak przyznać, że Twoje dość znacznie odbiega od trzech powyższych wersji dlatego sądzę, że kolory najmniej są podobne do tych w rzeczywistości. Mogę się oczywiście mylić:)
Ciekawe co na to Sylwek :grin:
sylwek1982
30.07.13, 20:53
94040
...Krakman według mnie twój jpeg jest najbliższy rzeczywistym barwom. Co robiłeś z rawem?
Szara kartę umieszczaj przed ciuchami. Jak w kładasz ją w ciuchy, to masz na niej trochę światła odbitego w kolorze ciuchów i już nie jest idealnie szara. Resztą zbytnio sie nie przejmuj, kazdy klient i tak będzie widział na swoim monitorze trochę inne kolory i nic na to nie poradzisz.
Raczej bym pierwszy kadr z serii zrobil tylko szarej karcie.Pozniej fotografowal klamoty w tych samych warunkach.Natomiast nazwy kolorow bym zmienil na np:grynszpan,patyna miedziana,malachitowy.
Ciekawe co na to Sylwek :grin:
Ciekawe, ale Sylwek z tego co pisał widzi zabarwienie wpadające w niebieski więc monitor zbyt wiernie nie oddaje mu barw więc i ocena będzie bardzo subiektywna.
Napisałem, że Twoje odbiega od wersji Mirka, Sylwka i mojej choćby z tego względu, ze w tych wymienionych wersjach pierwsze dwie bluzy od lewej nie mają w ogóle składowej czerwonej (R).
U Ciebie ma ona spory udział. Próbnikiem kolorów można sprawdzić. Jak już pisałem nie wykluczam, że trzy są złe, a Twoja najbardziej zbliżona kolorystyka do tej jaka była.
Ciekawe, ale Sylwek z tego co pisał widzi zabarwienie wpadające w niebieski więc monitor zbyt wiernie nie oddaje mu barw więc i ocena będzie bardzo subiektywna.
Napisałem, że Twoje odbiega od wersji Mirka, Sylwka i mojej choćby z tego względu, ze w tych wymienionych wersjach pierwsze dwie bluzy od lewej nie mają w ogóle składowej czerwonej (R).
U Ciebie ma ona spory udział. Próbnikiem kolorów można sprawdzić. Jak już pisałem nie wykluczam, że trzy są złe, a Twoja najbardziej zbliżona kolorystyka do tej jaka była.
zawsze powtarzałem klientom, jeśli chcieli coś skanować , że na każdym skanerze ich zdjęcia inaczej wyjdą, a jeszcze do tego na każdym monitorze gdzie będą je oglądać kolorystyka może się różnić... do tego, każdy ploter, drukarka wydrukuje im zupełnie inaczej to samo zdjęcie.. i moje 15 lat praktyki w firmie poligraficznej mówi, że takie kalibrowanie ogólne do wszystkiego, nic nie daje tylko może pogorszyć "widzenie":wink:
Natomiast kolorystykę z lekko zaniebieszczonej zmieniłem na podane mi przez Sylwka "miętowe i turkusowe" O ile można mówić o tym w kategorii prawidłowego postrzegania...
Do swojego monitora czy firmowego nie mam zastrzeżeń, często sprawdzałem zdjęcie (np. obrazu olejnego) z monitorem ............. :mrgreen: zawsze było co innego.........:mrgreen:
I tu konkluzja... Po to jest PS, suwaczki by dopasować do oryginału, szczególnie takie zdjęcia techniczne..
Ciągle uważam, że kolorystyka to urok matrycy aparatu...
PS.
A jeszcze w temacie dodam, że jak już się wysuwakuje zdjęcia (np w folderze) są już super kolorystyczne.. to drukarnia offsetowa i tak to inaczej trochę wydrukuje....
sylwek1982
30.07.13, 21:36
I tu konkluzja... Po to jest PS, suwaczki by dopasować do oryginału, szczególnie takie zdjęcia techniczne..
Ciągle uważam, że kolorystyka to urok matrycy aparatu...
...Napisz proszę co dokładnie "suwakowałeś" bo Twój jpg najbardziej mi przypomina barwy rzeczywiste. Bardzo bym był wdzięczny za podanie instrukcji-ułatwiło by to życie nie tylko mi Powiem jeszcze że przy obróbce kilku zdjęć jest jeszcze ok, można "suwakować i dobierać barwę , ale bywa że jest tych zdjęć około setki lub więcej, To bywa męczarnią a terminy gonią.
Ps. Dodam również że na 3 innych laptopach barwy również odbiegają od oryginału.
PZDR. Sylwek
zawsze powtarzałem klientom, jeśli chcieli coś skanować , że na każdym skanerze ich zdjęcia inaczej wyjdą, a jeszcze do tego na każdym monitorze gdzie będą je oglądać kolorystyka może się różnić... do tego, każdy ploter, drukarka wydrukuje im zupełnie inaczej to samo zdjęcie.. i moje 15 lat praktyki w firmie poligraficznej mówi, że takie kalibrowanie ogólne do wszystkiego, nic nie daje tylko może pogorszyć "widzenie":wink:
Natomiast kolorystykę z lekko zaniebieszczonej zmieniłem na podane mi przez Sylwka "miętowe i turkusowe" O ile można mówić o tym w kategorii prawidłowego postrzegania...
Do swojego monitora czy firmowego nie mam zastrzeżeń, często sprawdzałem zdjęcie (np. obrazu olejnego) z monitorem ............. :mrgreen: zawsze było co innego.........:mrgreen:
I tu konkluzja... Po to jest PS, suwaczki by dopasować do oryginału, szczególnie takie zdjęcia techniczne..
Ciągle uważam, że kolorystyka to urok matrycy aparatu...
PS.
A jeszcze w temacie dodam, że jak już się wysuwakuje zdjęcia (np w folderze) są już super kolorystyczne.. to drukarnia offsetowa i tak to inaczej trochę wydrukuje....
Oczywiście zgadzam się z tym co napisałeś. Zresztą masz dużo większe doświadczenie praktyczne jak i teoretyczne. Ja tylko w sumie głównie teoretyczne. Tak tylko sobie gdybam skoro Sylwek widzi zbyt zaniebieszczone możliwe, że ma ustawiony monitor np. na temperaturę barwową 9300K czy 7500K ( takie bardziej naturalne to 6500K ) w związku z czym po Twojej poprawce będzie lepiej postrzegał te kolory. Przy 6500K już byłyby wystarczająco ocieplone kolory.
To tylko takie moje domysły, przyczyny mogą być też całkowicie inne. Zgadzam sie z tym jak to skomentował fret
Szara kartę umieszczaj przed ciuchami. Jak w kładasz ją w ciuchy, to masz na niej trochę światła odbitego w kolorze ciuchów i już nie jest idealnie szara. Resztą zbytnio sie nie przejmuj, kazdy klient i tak będzie widział na swoim monitorze trochę inne kolory i nic na to nie poradzisz.
Fret po części potwierdził to co ja napisałem. Z kartą szarą się z nim zgadzam..
Sylwek, póki pamiętam:
Nie znam Twojej znajomości PS-a, więc po koleij
Zakładka: Obraz/Dopasowanie/Kolor selektywny.
Tam suwakowałem zielony ale praktycznie bez reakcji , natomiast niebieskie (są dwa) reakcja jak najbardziej .
Ale nie pamiętam procentów ile czego... Robiłem to na "oko" czyli wizualnie zakładając , że mam dobry monitor i pokaże mi właściwy turkusowy czy mięte... :grin:
Zwłaszcza, że efekt widać od razu na oryginale. A zawsze można cofnąć jak się przedobrzy:grin:
Powodzenia... jeśli coś pomogłem to się cieszę.
---------- Post dodany o 22:07 ---------- Poprzedni post był o 22:04 ----------
możliwe, że ma ustawiony monitor np. na temperaturę barwową 9300K czy 7500K ( takie bardziej naturalne to 6500K ) w związku z czym po Twojej poprawce będzie lepiej postrzegał te kolory. Przy 6500K już byłyby wystarczająco ocieplone kolory.
Dlatego pisałem wcześniej o ustawieniach monitora, bądź w karcie graficznej. Nie kalibracji!!!
Zawsze jak się przeciągnie zbytnio, można wrócić do ustawień fabrycznych, co na ogół działa:grin:
sylwek1982
30.07.13, 22:10
...Krakman, bardzo Ci dziękuję za info. Jeśli ktoś z forumowiczów ma jeszcze jakieś inne metody to czekam z niecierpliwością.
...Krakman, bardzo Ci dziękuję za info. Jeśli ktoś z forumowiczów ma jeszcze jakieś inne metody to czekam z niecierpliwością.
Jest jeszcze poniższy gadżet do profilowania kolorów z aparatu ale trochę kosztuje.
http://xritephoto.com/ph_product_overview.aspx?id=1257
Jest jeszcze poniższy gadżet do profilowania kolorów z aparatu ale trochę kosztuje.
http://xritephoto.com/ph_product_overview.aspx?id=1257
Bardzo przydatna rzecz.Jesli sie duzo obrabia zdjec z jednego podejscia.
Tez to gdzies mam-tylko teraz gdzie??
Tu pisalem i jeszcze gdzies indziej dawno temu https://forum.olympusclub.pl/threads/84356-X-Rite-ColorChecker-Passport?p=900107&viewfull=1#post900107
sylwek1982
30.07.13, 22:56
Krakman, dziwi mnie fakt że Twój jpg ma 6500K, a mój 5400. O co chodzi? I gdzie mogę zmienić w laptopie samsunga ustawienia monitora( coś w rodzaju "guzików" znajdujących się na monitorach od komputerów stacjonarnych- nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany)
Krakman, dziwi mnie fakt że Twój jpg ma 6500K, a mój 5400. O co chodzi? I gdzie mogę zmienić
Na poziomie wywolywania ORFA juz w ACR po prawej masz temperature.Zmieniasz na ile chcesz.Jesli Ci wszystko odpowiada otwierasz obraz po suwkowaniu w ACR.Ale zrob sobie taki myk-Otworz obraz w ACR z wcisnietym schiftem.Bedziesz miec obiekt inteligentny.Jesli Cie dalsze prace nie zadowola klikniesz w ten znacznik na miniaturce i wrocisz znowu do ACR bez zadnej straty na jakosci .
Krakman, dziwi mnie fakt że Twój jpg ma 6500K, a mój 5400. O co chodzi? I gdzie mogę zmienić w laptopie samsunga ustawienia monitora( coś w rodzaju "guzików" znajdujących się na monitorach od komputerów stacjonarnych- nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany)
Nie mam doświadczeń z laptopami.. Myślę , że ustawienia zmienisz raczej na karcie graficznej... To działa wszędzie.
sylwek1982
31.07.13, 08:56
Dla mnie osobiście dużym utrudnieniem jest duża ilość zdjęć z sesji( 100-150) jednego dnia. Na obróbkę mam niewiele czasu. Więc chciałbym jak najbardziej ten proces obróbki usprawnić. Rzecz jasna też chciałbym aby kolory wychodziły w miarę poprawnie, wtedy nikt mi nie zarzuci że kolor na aukcji jest inny niż ten w rzeczywistości, bo przecież na moim monitorze będzie ok.
Jestem wielkim miłośnikiem PS( jakieś 6-7 lat uczyłem się właśnie na photoshopie) lecz zmuszony jestem pracować na Gimpie( choć i on potrafi zaskoczyć pozytywnie swoimi możliwościami), a o ACR lub LR na chwilę obecną nie ma mowy. Na początku urzywałem RawTherapy, ale za długo cały proces szedł, zmuszony tą sytuacją i presją czasu przesiadłem się na JPGi i wszelkie poprawki robię na poziomie gimpa.
Interesuje mnie fakt czy jeśli robię zdjęcia w porównywalnych warunkach to czy np. mógłbym(przy robieniu w Rawach) na poziomie "odrawiacza" ustalić jedną wartość expozycji, tak żeby kanał "L" na szarej karcie wskazywał 51, po czym wczytać profil WB(wcześniej ustawiony na szarą kartę w tychże warunkach)? Wówczas puszczę przetwarzanie wsadowe i masowo mi przeora fotki według wskazań moich.
Możesz. popatrz w programach za przetwarzaniem wsadowym (batch). Raw Therapee ma, większość innych programów też.
Poza tym jak już chcesz w rawach robić, to dobrą metodą obróbki jest nie wywoływanie zdjęcia zaraz po ustawieniu wszystkich sówaczków, ale jedynie zapisanie zdjecia, lub pliku z ustawieniami na póxniej. Obrobisz wszystkie zdjecai, a potem wrzucasz przetwarzanie i komputer się grzeje, a Ty możesz zaczać się czym innym...
Inna sprawa, że serio z sesji masz 150 zdjeć, które nadają się do dalszej obróbki? I co więcej wymagają obróbki wybiórczej?
A nie masz możliwości ustawienia balansu bieli na białą kartę w aparacie? Do tego ekspozycja na białą kartę (histogram do prawej), tło lekko przepalasz i jest szansa, że jpg będzie ok. Poza tym ważne jest jak świecisz (odbijasz, parasolki, softboxy?) i jaka jest kolorystyka pomieszczenia, kolorowe ściany moga dawać zafarb nie mający nic wspólnego z ustawianiem balansu bieli.
Witam. Z tego co tu zaprezentowałeś to problem monitora, bo koledzy z forum obrabiając RAWy wrzucają podobne foty lecz lekko nasycone lub lekko jaśniejsze ;) Przeczytaj mój wpis (https://forum.olympusclub.pl/threads/75816-Jaki-monitor-do-obróbki-zdjęć?p=934022&viewfull=1#post934022) i zastosuj się, myślę że pomoże ;)
PS dodam jeszcze że ja u siebie Nasycenie podbiłem do +4j ;)
A nie lepiej eliminować przyczyny zafarbu? Informacje o tym jak coś skorygować są niewątpliwie potrzebne, ale gdy się ma niewiele czasu by wszystko sfotografować, trzeba zwrócić uwagę by osiągać dobry rezultat jak najmniejszym nakładem pracy przy korekcji. Trzeba dobrze zorganizować produkcje zdjęć.
Ja bym spojrzał poza kadr i zapytałbym o to samo co Fret. Sylwek, a w jakim pomieszczeniu to fotografowanie się odbywa i czy ściany nie są przypadkiem kolorowe lub otoczenie nie jest np. magazynem różnokolorowych rzeczy. Obawiam się, że poszukiwane rozwiązanie leży właśnie w tym gdzie to się wszystko odbywa.
Generalnie najlepszy wpływ na fotografowane przedmioty może mieć odseparowanie przestrzeni, w której są fotografowane przedmioty, np. poprzez większy niż zazwyczaj namiot bezcieniowy (stelaż okryty białym materiałem przepuszczającym światło z zewnątrz, np. lamp błyskowych). Wówczas sfotografowanie choćby szarej karty przed rozpoczęciem sesji, jako elementu pomiarowego, powinno dać najlepsze rezultaty.
sylwek1982
31.07.13, 12:05
A nie masz możliwości ustawienia balansu bieli na białą kartę w aparacie? Do tego ekspozycja na białą kartę (histogram do prawej), tło lekko przepalasz i jest szansa, że jpg będzie ok. Poza tym ważne jest jak świecisz (odbijasz, parasolki, softboxy?) i jaka jest kolorystyka pomieszczenia, kolorowe ściany moga dawać zafarb nie mający nic wspólnego z ustawianiem balansu bieli.
...Ustawiam od zawsze wb na białą kartkę, teraz staram się na neutralną szarość 18%. Fotografuję modelkę w taki sposób że dwie gołe lampy za modelką palą tło o 1 Ev mocniej niż softbox(80x120) oświetlający modelkę, dzięki temu mam przepalone tło. Dodatkowo jedna mniejsza goła lampa z tyłu na kontrę, na modelkę.Studio całe białe. Pod nogami biała plexi.
94072
1-lampy,
2-białe styropianowe płyty( 2x1m),
3-aparat
Możesz jeszcze pomalować na czarno styropian od strony aparatu, powinien się trochę poprawić kontrast.
sylwek1982
31.07.13, 13:19
...Bradzo dziękuję forumowiczom za porady i za zainteresowanie moim problemem.
Na chwilę obecną metodą prób i błędów idąc za radami Krakmana suwakowałem za pomocą "barwa/nasycenie" w gimpie na kolorze cyjanowym i znalazłem mniej więcej to co chciałem( odcień: -10) . Zapisałem sobie to w predefiniowanych presetach i jednym kliknięciem kolory podchodzą mniej więcej pod rzeczywiste. Wiem że to nie jest droga na dłuższą metę ale na ten moment to jest ratunek na moje bolączki. Niestety Raw Therapee jest zbyt mulasty i topornie wszystko idzie więc na razie w jpegach robię sesję :( . Balans bieli w aparacie mam ustawiony na białą kartkę jpegi w miarę ludzko wychodzą.
...Fret dzięki za patent z czarnym styropianem od strony aparatu, nie wiedziałem tego.
...Patrzyłem w ustawienia karty graficznej i nic co tam testowałem nie wpływało bezpośrednio na wyświetlanie monitora, te suwaki które tam były odpowiadały tylko za wyświetlanie video.
...Spróbuję jeszcze sprawdzić Olka E-420 w tych samych warunkach i canona 5D, zobaczymy co będzie się działo( o efektach poinformuje, niech może ten wątek komuś w przyszłości zaoszczędzi problemów)
PZDR. Sylwek
... Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Mam bluzę "polarową" (?) firmy C&A koloru burego (źródło (http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kolor%C3%B3w)), jednak gdy nad głową mam inne światło niż żarówka lub słońce to bluza wpada zieleń butelkową. Ciuchy mają domieszki syntetyczne i różne nowe barwniki, które powodują zmianę koloru gdy pada inne światło niż to co do tej pory mieliśmy, czyli żarówka czy słońce...
Poszukaj dokładniej, każda karta w sterownikach umożliwia regulację parametrów ;)
Co do balansu bieli... Mamy lato, słońce świeci??? To wio z aparatem na zewnątrz (pole :) ), LV On i na słonko i ustawić dożywotnio balans, a nie zaprzątać sobie nim głowę czy oby dobrze jest ;)
sylwek1982
17.08.13, 11:40
Witam serdecznie wszystkich!
Jestem posiadaczem Color Checker Passport'a od kilku dni. Jednak CCP nie rozwiązał mojego problemu z odcieniem barw z rodziny zielonych. Dla przykładu pokażę zdjęcie zrobione Canonem 5D w tych samych warunkach- kolor zielony jest soczysty i w miarę taki jaki powinien( jest akceptowalny), a zdj. z Olympusa są takie jak pisałem wcześniej- zielony nie jest zielonym. W załączniku z zdjęciem z olka bluzka po prawej w rzeczywistości jest o wieeeele bardziej zielona, tu jest taka prawie niebieska- wypłowiała.
Czy według was robię coś źle przy tworzeniu profilu kolorystycznego(export do ColorCheckerPassport za pomocą pluginu w LR5), czy to po prostu aparat w warunkach studyjnych jest słaby i nie radzi sobie? Jakie są wasze spostrzeżenia , może ktoś z was używa CCP i olympusa w studio- proszę o sugestie.
Zdj zrobione Olkiem: http://speedy.sh/NVbfr/P8147705.ORF
Zdj. wzornika CCP: http://speedy.sh/yhHm5/P8147709.ORF
Zdj. z planu: http://speedy.sh/wRcSm/P8147647.JPG
Zdj. zrobione Canonem 5D: http://speedy.sh/VTqRw/IMG-7080.CR2
sylwek1982
18.08.13, 20:09
Podbijam temat i proszę was o porady.
Najciekawsze w tym wszystkim jest to że zieleń z Canona jest niedoświetlona ale i tak naturalna, naprawdę :D Nie ma co porównywać, zrobiłeś osobne zdjęcia wszystkiemu zamiast po jednym C+CCP, O+CCP i sam CCP. Na olkowym to nie zielona bluzka tylko seledynowa (?)...
Teraz trochę poteoretyzuję ;) Wygląda na to że główny wpływ na chrominację w Canonie ma składowa zielona, a w Olku niebieska, bo za chiny nie potrafię uzyskać tej samej kolorystyki co w C...
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.