PDA

Zobacz pełną wersję : Olympus E-PL7: kilka pytań o aparat i nie tylko :)

ErykS
10.05.16, 14:15
Witajcie!

jestem nowy na forum, chciałbym się przywitać i jednocześnie nieco się poradzić :)

Otóż wczoraj zakupiłem swojego pierwszego bezlusterkowca. Potrzebowałem czegoś z czym będę mógł komfortowo podróżować, zależało mi kompromisie między jakością a mobilnością. Do ostatniej chwili wahałem się między Canonem G7 X a E-PL7. Nie wiem, jak sprawdzałby się Canon, ale mam nadzieję że był to dobry wybór :)

Mam kilka pytań do bardziej zaawansowanych użytkowników:
1. Jak widzicie na zdjęciu na razie postawiłem na standardowy kitowy obiektyw 14-42, jak to jest z przeliczaniem wartości ogniskowej w obiektywie, jestem laikiem w tej kwestii i o ile pamiętam 50mm to była zawsze standardowa wartość portretowa, czy to oznacza że w kit-cie brakuje mi zakresu czy przelicza się to w inny sposób?
2. Chciałbym niedługo dokupić drugi obiektyw, stałkę do robienia zdjęć krajobrazu w okolicach 14-18mm, możliwie jasną oraz "portretówkę" - jak to zrobić możliwie najtaniej? :) Wybór obiektywów jest dość spory, rozumiem że nie kupię światła 1.7 za 300 zł, ale może jakieś porady z Waszej strony?
3. Okropnie irytują mnie dwie rzeczy: 1. mini dekielek na kitowym obiektywie (patrz zdjęcie) oraz standardowy pasek na szyję - gdzie polecacie najtaniej kupić normalny dekiel + pasek jednostronny na nadgarstek?
4. Poczytałem materiały na forum z serii "u4/3 - wskazówki i sztuczki" - poustawiałem niektóre parametry i jakość zdjęć znacznie się poprawiła, zwłaszcza przy manualnym ostrzeniu na ekraniku. Uczę się też robić zdjęcia na M, na razie jednak kontrolowanie wszystkiego to trochę za dużo i zostaję przy trybie A. Pytanie: na co szczególnie zwrócić uwagę, aby wycisnąć z tego sprzętu jak najwięcej w kwestii JAKOŚCI ZDJĘĆ?